Redystrybucja przychodów wynikających z SDAC od startu projektu CORE Flow-Based Market Coupling.
Redystrybucja przychodu z alokacji transgranicznych zdolności przesyłowych na rynku dnia następnego na granicach SE4-PL, LT-PL oraz granicach wewnątrz regionu wyznaczania zdolności CORE
Przychód z alokacji transgranicznych zdolności przesyłowych na rynku dnia następnego (ang. Congestion Income) na granicach Polska-Litwa, Polska-Szwecja oraz wyznaczany zgodnie z metodą z art. 73 Rozporządzenia Komisji (UE) na granicach wewnątrz regionu wyznaczania zdolności CORE jest redystrybuowany pomiędzy OSP z powyższych granic. Redystrybucja jest przeprowadzana w cyklach miesięcznych w celu zapewnienia, że finalna wartość Congestion Income nie jest zakłócona przez przepływy niezgodne z różnicami cenowymi, wynikającymi ze stosowania ograniczeń alokacji przez PSE. W związku z powyższym, finalne wartości Congestion Income, po uwzględnieniu redystrybucji pomiędzy OSP dla każdej godziny (MTU) w danym miesiącu, są publikowane na stronie PSE.
2025:
2024:
styczeń | luty | marzec | kwiecień | maj | czerwiec | lipiec | sierpień | wrzesień | październik| listopad | grudzień
2023:
styczeń | luty | marzec | kwiecień | maj | czerwiec | lipiec | sierpień | wrzesień| październik| listopad | grudzień
2022:
9-30 czerwca | lipiec | sierpień | wrzesień| październik | listopad | grudzień
Redystrybucja przychodów wynikających z SDAC w okresie obowiązywania projektu Interim Market Coupling
Finalne wartości przychodu z alokacji transgranicznych zdolności przesyłowych na rynku dnia następnego na granicach PSE.
Po uruchomieniem mechanizmu Jednolitego Łączenia Rynków Dnia Następnego w ramach projektu Interim Market Coupling, przychód z alokacji transgranicznych zdolności przesyłowych na rynku dnia następnego (ang. Congestion Income) na granicach Polska-Litwa, Polska-Szwecja, Polska-Niemcy, Polska-Czechy, Polska-Słowacja był redystrybuowany pomiędzy OSP z tych granic w celu uniknięcia ujemnej wartości Congestion Income dla któregokolwiek OSP dla poszczególnej godziny (ang. Market Time Unit, MTU) oraz w celu uwzględnienia w rozliczeniach wszystkich rynkowych przepływów energii, w tym przepływów tranzytowych. W związku z powyższym, finalne wartości Congestion Income, po uwzględnieniu redystrybucji pomiędzy OSP dla każdej godziny (MTU) w danym miesiącu, były publikowane na stronie PSE.
2022:
styczeń | luty | marzec | kwiecień | maj | 1-8 czerwca
2021:
czerwiec | lipiec | sierpień | wrzesień | październik | listopad | grudzień