Powrót

PSE wdrożyły system sygnalizowania naruszeń prawa, zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów

25 września 2024, 10:46

PSE wdrożyły system sygnalizowania naruszeń prawa, zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów
Zgłaszanie nieprawidłowości (whistleblowing) polega na przekazaniu informacji o okolicznościach wskazujących na wystąpienie wewnątrz organizacji naruszeń, czyli działań lub zaniechań niezgodnych z prawem, regulacjami wewnętrznymi PSE lub zasadami etyki.

Sygnalistą (zgłaszającym) może być każda osoba współpracująca z PSE, w tym m.in. pracownik lub osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, stażysta, wolontariusz, praktykant, a także osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy usług dla PSE. Zgłoszenie może mieć charakter anonimowy.

Sposoby zgłaszania:

  1. poprzez platformę̨ internetową  https://dajeznac.pse.pl/,
  2. pocztą elektroniczną na adres: sygnal@pse.pl,
  3. osobiście, poprzez rozmowę z Pełnomocnikiem ds. Compliance lub Pełnomocnikiem Zarządu ds. Antykorupcji,
  4. w formie listu tradycyjnego kierowanego na adres: PSE S.A. ul. Warszawska 165, 05-520 Konstancin-Jeziorna, z dopiskiem „do rąk własnych” Pełnomocnika ds. Compliance lub Pełnomocnika Zarządu ds. Antykorupcji.

Po otrzymaniu zgłoszenia podejmowane są  odpowiednie działania w celu wyjaśnienia okoliczności wskazanych w zgłoszeniu. W przypadku potwierdzenia wystąpienia nadużyć, PSE wdraża działania naprawcze, tak aby zapobiec wystąpieniu ujawnionych zdarzeń w przyszłości.

Szczegółowy dokument określający zasady dokonywania zgłoszeń w PSE, w tym określenie elementów ochrony Sygnalisty, a także informacje o przetwarzanych przy zgłoszeniu danych osobowych, dostępne są na stronie https://www.pse.pl/o-nas/zglaszanie-naruszen.